survivor

Första dagen på universitetet är över och på väg hem kändes det riktigt bra. Dock är jag inte alls lika övertygad för stunden. Imorgon kommer en vän över med två böcker och ett häfte som jag skall använda till kursen jag nu läser. Så har bestämt att jag ska ge det en chans men det känns inte helt rätt. Utbildningen är på 3½ år och om man vill kan man plugga ett halvår till och få en magisterutbildning. Men tänk att läsa något du sen känner är helt onödigt? Känns som jag just nu skulle vilja satsa på foto men finns ju knappt något att studera inom det. Under fotbollsträningen ikväll kände jag en slags panik-känsla över att jag inte har valt rätt linje och som inte ville försvinnan innan jag berättade hur jag kände för mina föräldrar och underbara som de är sa det att var helt okej om jag bestämmer mig för att hoppa av. Men sa att jag tänkte ge det en chans vilket de tycker är rätt beslut. Så nu ska jag sätta mig och skriva rent anteckningarna jag anteckna idag på föreläsningen som kan vara runt sju-åtta a4 sidor men skönt att ha det renskrivet ifall jag fortsätter kursen!

Vilket är ditt drömyrke? Marinbiologi är nog mitt absoluta drömyrke.
Dock finns det en massa jobb jag skulle kunna tänka mig; sjuksköterska, sjukgymnast, geolog(?) etc.
Z

Sv: hihi ;)

allt e bara bra :) hur är det själv? :)

felicia

svar: Okej... Jobbigt att det inte känns riktigt rätt då :/. Jobbigt att gå kvar så pass länge om det inte känns bra. Funderar du på att plugga något annat? eller vill du bara jobba?

felicia

svar: Ja, gör det och se om det blir bättre eller ej :). Ibland kan det ju kännas bra när man har gått ett tag. Fast om du känner att det inte är det du vill hålla på med så är det nog lite jobbigt, det kan jag förstå!

Z

Sv: japp :)

okey så bra :)

gör du då? :)

felicia

svar: Okej :). Jag hoppas att allt går bra alla fall!

Anonym

svar: hehe naaw gumman då.

Tycker du ska testa på att gå dit i en vecka och känna efter.. :)

FIONA - en ointressant vardag

jaha okej var det en bra föreläsning? :)



jag sitter i skolan på chill lektion hehe :D

Z

Sv: okey hehe låter skoj ;)

nja sitter o väntar på att kl ska bli halv ett så jag kan åka te skolan hehe :P

felicia

journalist eller författare



svar: haha, ja inte så stor kanske :).

Har allt gått bra idag!?

am

sv: tack:) fin blogg:)

JESSI FOX - NY TÄVLING IGÅNG!

ååååååh ny design! I LIKE!

Z

Sv: japp hehe ;)

Z

Sv: aa det är den, asså jag böjade tänka tänk om det var så med mig o dom skaffade mig en syrra bara för att ta organ ifrån uch hämskt..

Johanna

specialpedagog och om 6månader har jag nått mitt mål =)

Annika

Drömyrket är nog resande journalist!

ps: Jag är så himla kass på htmlkoder så det måste fungera som "vanligt" för nu har jag läsrt mig hantera blogg.se :)

Johanna

- Tack :)

p i i n k p i i e r c i n g ♥

hej, allt bra med dig?^^

simone

hmm, bra fråga.. typ vaktare för jurassicpark, utöver det har jag bara mål :)

felicia

svar: Jo, jag tänker också så, man kan skriva på sidan om så kan man ju jobba med något annat samtidigt :).

Okej, jag hoppas att det går bra med pluggandet!