Att välja rätt vitbalans


Något man inte tänker på är att vitbalans inställningar kan hjälpa dig att skapa en "varmare" känsla i bilden beroende på vilken inställning du använder dig av. Bilderna ovan ser ni just skillnaden mellan två olika vitbalansinställningar. Måste erkänna att jag tidigare inte var så insatt i just detta kring med vitbalans men det underlättar för att skapa de varmare bilder som många vill ha! Vet att Elin Kero (Nevnarien) har skrivit ett bra inlägg om detta så vill ni läsa mer detta kan ni besöka hennes blogg och läsa om det här.
Pia

Jag älskar dina kort!

| Yohanna |

Därför är det super att fota i RAW så kan man välja vitbalans i efterhand ^^,



SV: Ajdå, hoppas din hand blir bra till slut, och jag har alltid trott att handboll är en farlig sport och du bevisade det ;)



Okej vad roligt, jag velar mellan en 7d lr en 5d mark 2..

Sophie

Jag skulle vilja se scoretts i verkligheten. Själv skulle jag ändå vilja ha dom äkta :)

Elin Sandelin

sv: jaa :)

fina bilder!

Marie Foto & H U N D hjärtar mig

JA, det är faktiskt häftigt hur man kan mixtra och det blir ofta fint vilket som. Men jag brukar också vilja ha den varmare tonen =D

ALICE

Första december och ingen snö än, hur känns det?

Felicia (foto & vardag) ♥

sv: tackar!



åh va fint! :)

Frida

Vad roligt att du tycker det :D ska bli spännande och se hur den blir =)

Rafaela ♥

SV: Tack, hihi :D

Ida

Tycker det kan vara fint med båda, men en varm ton är ändå lite mysigare :)

Sara

Snyggt! Gillar första bäst! :)

Patricia♡

Det kan ju vara kul att ändra inställningen bara för att få en tuffare bild också:) Leka lite:)

F R I D A

sv; heh, det är bara kul om man inte har ngt att göra tycker jag :)

Jenny

Jaa:) hihi



Kika in på bloggen om du vill få lite sommarfeeling!

elin

så snyggt!! otroligt duktig fotograf :D

M ä r t h a . V

Vilken stor skillnad! :o

JOSSAN

Grymma bilder som vanligt!

Ebba

fina foton

Pernilla

Åh så fina bilder!

Elin - mamma till Alicia

Än en gång; fina bilder :))

Linnea - FOTOBLOGG

Vart ändrar man vitbalansen på Canon EOS kamerorna ?



kram

hanna

vet du vad typsnittet heter som där det står : lysrör och dagsljus? :)

hanna

sv: ja alltså.. där det står lysrör och dagsljus, vad heter texten? för det har du väl satt dit i efterhand och inte med kameran? :)