Rosa gips



Är inte min nya hand vacker?

Flippade bort en boll som landade rakt på min tumme


Tränade i ungefär i tjugo minuter sen skulle jag slå undan en kontringsplats men fick den rakt på tummen. Med dubbelsyn kollade jag på min tumme och jag var helt hundra på att den var ur led. Med yrsel staplade jag av banan och lade på kyla i 30 minuter. Tummen hade svullnat upp som en ballong och jag blev övertygad till att uppsöka läkare (bussen hem går mot akuten, ödet? haha) där jag fick ligga i tre timmar. Läkaren var övertygad om att båtbenet var av oach jag kunde inget annat än hålla med på grund av smärtan. Efter röntgen visade det sig att inga synliga frakurer syntes men han var fortfarande öertygad då han knappt fick röra min tumme och handleden inte gick å röra. Så han bestämde sig för att gipsa, ha det i 2 veckor och sen återbesök för undersökning samt röntgen å därefter ta ett nytt beslut angående skadan.. Känner mig så invaliserad då jag verkligen är högerhänt och har den gipsad, gah.
Junitjej

Aj, aj! Stackars tumme!!

Malin

Nej men aj aj aj!!! Hoppas det blir bra snabbt!!

ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

Aj! :O Men fin färg på gipset i alla fall! <3



p.s. inlägget med fototips från dig finns uppe på bloggen! =)

amanda

åh så fin blogg! vad ska du hitta på ikväll? :)

kram

Felicia (foto & vardag) ♥

Fin blogg! :)