Val av redigering



De två översta bilderna är redigerade med hjälp av action's från deviantart!

Det finns oändliga sätt att redigera på och hur du väljer att göra det är ett sätt för dig att göra dina bilder mer unika. Under de år jag har fotograferat har jag pendlar mellan olika stilar när de kommer till att redigera. Jag har använt mig av en massa olika sätt men hamnar oftast mellan: ljusa eller mörka! Och idag väljer jag alltid ljusa för att det är vad som faller mig i smaken. Jag har en förkärlek till ljusa bilder, en del kanske till och med tycker att de är för exponerade - enligt deras smak!
Men det viktiga är: jag kommer fortsätta att fotografera mina bilder en aning överexponerade (kanske även exponera dem ännu mer i redigeringen om jag känner för det) för det är mitt sätt. Det är sättet jag väljer att fotografera och redigera mina bilder! Det kanske betyder att en del inte gillar mina bilder men när det kommer till kritan fotograferar jag för min egen skull, för att jag tycker det är roligt
 
Mitt tips till dig är: det sätt som passar dig finner du genom att experimentera dig fram. Prova ALLT.
Svartvitt, överexponerat, underexponerat, vintage stil eller vad du nu kan tänkas vilja ha. Till slut kommer du hitta det som du känner "det här är rätt" och då kör du med det! Å kom ihåg, bara för att du ena sekunden gillar ljusa bilder innebär inte att du kan ändra dig :) Lycka till
Bildredigering
anonym bloggerska i Götaland

sv; ja, det är många som tipsar om den faktiskt :)

Sofie

Alla fyra bilderna tyckte jag var fint redigerade! Men jag förstår vad du menar, kan också överexponera för mycket ibland men lägger aldrig ut såna bilder för att slippa såna kommentarer haha! :D

Charlotte

Bra inlägg!

mary

Ååh älskar dina bilder :D

emma

kan inte bestämma vilken jag gillar bäst =)
sv. ja de låter bra! åker på en resa nu men kan betala när jag kommer hem =) visst är de i tillräckligt bra upplösning att man kan skriva ut på a4? ska vi 150 för båda?... :O

Victorias fotovärld

Man kan verkligen ge sina bilder en egen prägel genom redigeringen. Jag gillar alla dina redigeringar på dessa ovan, jag kan inte bestämma mig för vilken som är bäst.

Svar: Ja men verkligen! Och alla fotografers bilder som jag fastnat för är just som dessa bilder i inlägget, ljusa :)
Malin Sundin

Sandra♥

SV: jag svarar på kommentarer, och skriver inlägg, dudå?

minabrun - photo

sv: tack ! :D

anna

okej :) får alltså gå å fråga mina vänner :D

Nelly

Bra att du hittat din fotostil :) Det är ju främst fotostilen som gör att man känner igen fotografen ^^

Svar: Ja men precis :)
Malin Sundin

Cajsa FOTO

Tack å varsågod :D

Sandra

sv: Taack du! Haha stavade nog fel till sjal x)

Lena

Att försöka är ett steg till perfektion! Och så brukar man få flera favoriter beroende på vilket humör man är just då också :D Jättefina bilder förresten!

Svar: tack sötnos :)
Malin Sundin

J U L I A - fotoblogg

Snygga redigeringar! :)

Svar: Tack snälla rara :)
Malin Sundin

emmawaernholm

sv: ja jätte gott, aldrig kunna laga mat innan. HIHI!

Ulrika - Fotograf u.norman

RE: I know, sitter i samma sits.. :( Om man ändå vore ekonomiskt oberoende... ;) Hoppas att du har haft en fin helg!

Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

Åh första bilden var himla fin med blått där i hörnet! :)
Jag tycker att det kan vara svårast att komma fram till vad jag vill göra med bilden, vissa bilder vet man redan när man har tagit den hur man vill att den ska se ut, medans andra bilder kan man fundera i evigheter.. :P

SV: Tackar :)

Svar: Tack snälla :) jag brukar oftast köra samma redigering, mer eller mindre, på alla mina bilder faktiskt! iaf i stort sett :)
Malin Sundin

MADDISENJ

Jättefina bilder, älskar flera av redigeringarna

Svar: tack snälla rara :)
Malin Sundin

jos

Härligt!

mary

sv: Det är mycket bättre med mig :D Hur är det med dig? :) Kram

Madeleine-Fotoblogg

Jättebra inlägg!
Gillar den mjuka redigeringen du gör på dina bilder!

Svar: Tack snälla du :)
Malin Sundin

anonym bloggerska i Götaland

sv; då måste den alltså vara bra, får nog forska lite mer om den ;d

Svar: Ja verkligen, gör det :)
Malin Sundin

MY VESTLUND '

Fina redigeringar!

ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

Jag använder actions väldigt ofta! Ibland har jag så svårt att bestämma mig för en. Det går att få så många olika känslor och effekter så himla enkelt! ^^

Svar: Actions är så grymt bra :) Jag älskar att leka med dem och se om jag faller för någon. Men just nu har jag faktiskt bara en som jag fallit för haha.
Malin Sundin

Annika

Jag älskar ljusa bilder! Men på något sätt så vill jag inte redigera mina bilder till så pass ljusa bilder. Jag vill har mer färg i bilden och har hittat mitt sätt att redigera på :)

Svar: Och det är ditt sätt att redigera på :)
Malin Sundin

ELIN - fashion. photos. inspiration. style

åh vad fint! gillar nummer två. :)

- Tack xx

Svar: Tack själv :)
Malin Sundin

Rebecka - Fotoblogg

kan du inte visa på ett ungefär hur du gör när du redigerar bilder som den längst ner till höger? :)

Svar: Absolut! Ska tipsa om en annan sak strax men ska försöka komma ihåg att tipsa om det :)
Malin Sundin

Linda

Fina bilder :)

Svar: tack snälla :)
Malin Sundin