Marie

Söt som socker =D

Simon Glimholt

Jättefin bild! Dock lite överexponerad vid tenderna och håret, om man får ge lite konstruktiv kritik =). Annars jätte fint.



Vad tycker du om 50mm 1.4? Själv har jag 1.8 och de jag har frågat innan tycker att det är väldigt stor skillnad på de två. :)

Marie

Visst är han, tsiii =D

Simon Glimholt

sv: Okej skönt att du förstår vad jag menar, jag kan också tycka att det är fint med porträtt som är överexponerade, det är nog många som tycker, jag tyckte bara att det kanske var lite väl, fotar du i Raw lr Jpeg för i Raw hade man kunnat dra ner det en aning, men det är ju bara min åsikt, jag tycket att bilden var riktigt snygg i övrigt vill jag pointera. =)



Ja asså det är ju rätt stor prisskillnad på 1.8, 1.4 & 1.2 men jag undrar lite när fotar man med 1.4/1.2 jag tycker det blir lite skärpa med 1.8, där det väl är skärpa blir det ju superbra men jag brukar ofta använda f/4 & f/8 för jag tycker man får bättre skärpa då, de midre f-talen blir ju så lite skärpa på en detalj kan jag tycka.



Förlåt för att jag skriver så långa inlägg men jag älskar att skriva med andra fotointresserade och jag kan verkligen inte sluta diskutera olika saker, för det finns ju så många olika pespektiv/tankar kring foto. =)

Marie

Justerat om bloggen igen, gillar du denna design lika mycket, hehe?



ja hund är underbart att ha, hur är det med din hand?

Marie

Tack så mycket, ohh fransk bulldog är superfiiiina.



Ohh men då ska vi inte prata om den

kramar

Simon Glimholt

sv, ja som du skrev beror ju på mkt vilken skärm man har, jag använder Imac 27" som är oehehört bra, men jag använder ju RGB-Profil också, så det kan ju variera, helt klart. :), men f/6 för landskapt tkt jag var lite, lite... f/8-11 brukar jag faktiskt använda, men som sagt äre en vacker bild så ska man ju inte utgå från vilka inställningar det var, vore ju lite konstigt o säga åh vilken vacker bild, ah den var fotad me f/2.0 ush vad ful den blev helt plötsligt, haha :)

milenamalmros

Vilken supersnygg bild! Önskade jag var blond när jga ser denna :)



PS. KOLLA IN MIN TRÄNINGSBLOGG FÖR TJEJER!!! :D

Therese Ekendahl- hästar, 1D, FOTOTÄVLING PÅGÅR!

sv:tack sötan, ja e riktigt nöjd me mitt köp!:)

allt bra?

Simon Glimholt

sv: Precis! =)

suzii

VA FIN DU ÄR !!