När medgång återvänder till motgång



Nu har det gått mer än ett halvår sen jag skadade handen under en handbollsträning. Efter mer än ett dussintal sjukhusbesök är jag fortfarande inte i närheten av att vara frisk. Bilden är efter min första operation som jag gjorde under november månad (bara någon vecka efter skadan inträffade) där de öppnade upp utrymme för neverna i handleden. Jag blev bättre för att sen ett par veckor senare bli sämre igen, dock inte vid tummen som denna operation åtgärdade utan nervern som går mellan nacken och lillfingret.
I veckan får jag pengar för skadan från landstinget och jag har blivit uppsatt som prio 1 patient för operationen när dissastar inträffade i natt. Pang sa det och hela handen svullna upp, känseln försvann och det kändes som de brann inuti hela armen. Paniken trädde fram för detta hade jag varit med om, exakt så här såg handlinsgförloppet ut innan förra operationen när jag blev helt svart om handen och känseln försvann. Mina föräldrar försökte övertala mig om att åka in akut men jag vägrade. Jag kastade mig ner i sängen och sa go'natt. Sov inte många timmar i natt och känseln har inte kommit tillbaka. Dessutom känner jag mig fruktansvärt svag i hela armen.. klarar inte av att bära kameran!!

Efter motgång kommer medgång, right? Gah! Ser inte ljust ut för mig. Mina föräldrar frågar hur det är med handen men jag förskönar det lite, orkar inte åka in. Plus, vad kan de göra nu? Kan lika gärna vänta tills på måndag och om de inte är bättre då kan jag alltid ringa till handkirurgen och prata med dem.. Dvs om de inte har gått över! Nej usch var bara tvungen att skriva av mig lite.. hoppas ingen blev förskräckt av bilden.. gjorde den i svartvitt så ser inte alls lika farligt och äckligt som de gjorde i verkligheten haha!
lina utan Q.

sv: jaaa super gott! har du smakat macarons ngn gång? ;D

EVELINA

aj!



sv: idag har jag solat och handlat, ska alledes trax städa och plugga :)

emma

aaaajjj!! hoppas verkligen det blir bra :O

sv. haha ne sån mage är inte kul. brukar alltid få det om jag frossar i något haha. men det är bättre nu när jag försöker äta mer regelbundet :D ^^

Emmy & Alva

Sv; Tack så mycket! :)



Allt bra?

Emmy & Alva

Sv; Det är fint med mig :)



Hoppas du får en bra kväll! :)

emma

sv. haha nå det händer inte så mycket nå mer som tur är. försöker ju träna och bli.. haha ja snygg xD så försöker avstå från det mesta! :D



hur mycket får man för sånt där? :O sånt där är så otäckt, jag har typ aldrig skadat mej så där. förutom när jag skar upp armen på en trasig taklampa haha! men det var inget stort och han behövde bara tejpa det (inte sy) men jag har ett satans ärr som påminner om min otroliga klantighet xD

Emmy & Alva

Sv; Tack tack :)

F R I D A ||fotoblogg||

- Jaa :)

Olivia

SV: Jo,jättebra!

Emmy & Alva

Sv; Nja, de var lite hårda och träiga... :/ Det yttersta var helt okej, men där inne var det inte alls så gott..

Helena

Usch då, din stackare! Hoppas värken försvinner snarast!

Annika

SV: tack :)

Emmy & Alva

Sv; Ja verkligen... Men det var bättre än inga jordgubbar alls :)

Olivia

SV: Ja :)



Så fin men äcklig bild, haha :)

hanna

Ja visst är den! Usch vad har hänt med din hand!!!



Kram Hanna

josefin

sv: Tack :)

Annah

Gud va hemskt... Hoppas de försvinner fort! Så där kan det ju inte vara... Var stark tjejen!

sv: ja de va super gott :)

Sofie

sv: jo allt är bra med mig, vad har du för dig?

Ida - Har frågestund på bloggen!

Hoppas du blir bättre i handen snart! :)

Elin

Vad tråkigt! :( Fin blogg iallafall!

emma

sv. oj jäklar. skattefritt?! :D det är ju skitbra med pengar ^^ men sen vet jag inte om det är.. något som man ser som jättepositivt? :) vad ska du göra med de pengarna? :D:D:D usch.. det är läskigt med operationer. jag har visserligen inte genomgått så många (en) men det var inte så roligt :S



hihi men så söt du är :) men.. vill ha en sån där snygg, vältränad kropp!!! :D

Emma

Tack för din fina kommentar!

såg ont ut såret på handen, hoppas det blir bättre!

Beatrice Jakobsson (foto)

sv: tack så mycket! :)

Underbart, vilket datum?

MADDISENJ

Usch vad tråkigt att det fortfarande inte är bra

Felicia Andreasson - Foto

sv: Okej skulle vart roligt om vi följde varandra ;)



Åj det lät inte bra, hoppas de blir bättre!

Bella Davis - MODELL BLOGG

hej sötnos! jag ska snart åka iväg och möta upp vännerna sen ska vi vidare till en nattklubb här i London, haft en bra dag? kramar

lovisa

i feel you, har själv en skada ifrån handbollen, dock i nyckelbenet och har väldiga problem efter operationen i hela ryggen, axeln och nacken. men jag hoppas att det blir bättre för oss båda :D