Inför bröllopsfotografering



{ Samtliga bilder i kollaget är lånade från » flickr }

Mitt tips inför ett bröllopsjobb är att samla en mapp med bröllopsfotografier som inspiration. Inför morgondagens bröllopsfotografering samlade jag ihop en bunt bilder för cirka två veckor sen som jag med jämna mellanrum återvände till för att på nytt få nya idéer och inspiration inför mig egna fotografering. Mappen kommer att finnas kvar på min dator och planerar att använda den inför varje bröllopsfotografering, självklart kommer den att uppdateras och rensas på bilder allteftersom..
 
Varför har jag en samling med bilder? Eftersom jag fortfarande är rätt ny inom bröllopsfotograferandet känner jag mig rätt osäker i vissa situationer. Jag lugnar min nervositet genom att kolla igenom en massa bilder och får inspiration. Dessutom har jag gjort ett par kollage av mina favorit bilder, olika poser för brudparet, som jag sen skrev ut på A4 papper och som jag tar med mig imorgon! Kommer bli grymt :)
Bröllop - Planering - Tips&trix
Felicia Andreasson - Foto

Härligt Malin! :D riktigt bra med inspirations bilder!

Charlotte

Smart att ta med utskrift för att titta på. Kanske man skulle till och med kunna utveckla det och ha i telefonen? Jag har ytterligare en bröllopsfotografering inbokad, men de ska inte gifta sig förrän nästa år. Känns kul att bli bokad så långt i för väg, kunna förberedda sig och planera riktigt ordentligt. Brudparet vill ha mig en hel dag också!

Marita

Så vakkert :D

Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

Vilket bra inlägg! :)
Speciellt då jag är sugen på att testa fota bröllop oxå :)

SV: Ja men visst då! :)

Svar: Hoppas du har fått fota ett bröllop nu :)
Malin Sundin

FANTASY DINING-En blogg om temarestauranger & resor

Åh vilka vackra bröllops bilder. Blir lite sugen på att gifta mig igen!! Haha..

Svar: Hehe söt :)
Malin Sundin

Elsa Eriksson

fin blogg! coola bilder du tar!! :D

Svar: Tack snälla du :)
Malin Sundin