kvällspromenad


Instagram → malinmillesundin   

Nu har det gått fyra dagar sen operationen och jag börjat sakta men säkert återhämta mig. Igår tog jag en långpromenad utan kryckor och det kändes otroligt skönt, även fast knät var otroligt trött efteråt. Som sagt så opererades jag i onsdags, läkarna misstänkte att jag hade en trasig menisk som de skulle gå in och reperera. Väl inne i operationsrummet och skulle bli sövd, sprutade de in narkosen i kanlyen på handen och det gjorde riktigt ont. Aj aj aj! Det brann i hela armen och upp till axeln, där jag nu har fina små blåmärken haha. De saktade ner hastigheten på narkosen och till slut orkar jag inte hålla ögonen öppna och jag somnade.

När jag vaknade upp från operationen märkte jag att jag inte hade en skena på benet, som jag skulle ha fått ifall menisken varit trasig, så jag anade oro. När läkaren kom några minuter senare fick jag beskedet jag inte ville ha, korsbandet var av. Är nu uppbokad för ytterligare en operation, en mer komplicerad operation, där de ska rekonstruera korsbandet. Nu består mina dagar av vila, smärtstillande och rehabträning. Inte direkt hur jag vill spendera min absolut sista sommarlov innan examen. Men det är bara att gilla läget, bryta ihop och komma igen!  
Charlotte

Hur märkte du att något var galet med knät? Jag har ju fortfarande problem med mitt knä, fast att det är mkt bättre nu än innan. Tycker inte jag fått hjälp tillräckligt. Vet inte om man ska fortsätta tjata på dem.

Hoppas allt går bra med knät. Kram

Svar: klart du ska fortsätta tjata! det är bara du som vet och känner knät. mitt första korsbands som läkarna opererade gick ju av på hälften, de tog två år innan de gick med på gå in och titta på det. så ja, tjata!!!!!!!
Malin Sundin