Vintagestil på bilder



{ Riga, Lettland › 2010 }

Jag har tidigare skrivit om att det finns otagliga sätt att redigera sin bilder och att det är hur du redigerar dina bilder som karaktäriserar just dina fotografier (läs inlägget här). Idag spenderade jag ett par timmar framför photoshop och experimenterade mig fram lite med olika actions och brushes/penslar. Jag tycker det är viktigt att man kan behärska antingen photoshop (eller lightroom) eller någon annan form av bildredigerinsgprogram där du kan redigera din bilder. Och som ni ser är denna bild självklart manipulerad genom att lägga en bild med bokeh effekt över min arkitekturbild. Jag föll för denna typ av redigering för den påminner, för mig, om vintage-stil.
 
Det finns så oändligt mycket man kan göra i photoshop att det nästan är dumdristitgt att inte försöka lära sig, om man är fotointresserad det vill säga. Först fokuserade jag på att enkelt kunna redigera min bilder (contrast, brightness, sen till curves etc) vilket jag nu bär med mig i min ryggsäck av kunskaper. Nu kan jag ta hjälp av olika brushes/penslar och även actions för att vrida mina bilder ytterligare, de gånger jag känner för de - som på bilden ovan! Mitt tips till er är att prova leka med actions och se vad som händer, de bästa actions kan ni finna här.
 
Lycka till finisar!  
Photoshoptips
jennifer

kan man säga :D

Ida Edström - Östersunds näst största blogg.

dina bilder, kärlek till dom!

sv: tack snälla :D

emma

sv. ååh tack :D du hittar fler bilder från fotograferingen om du vill se (under bilder och fotograferingar) :D

emma

sv. båda var stående :D ska ha dem under varandra på väggen i sovrummet :D kommer bli asgrymt :D

Fannie

Det var det också! :)

Svar: Förstår det!
Malin Sundin

amanda

sv; åh tack!

Svar: Så lite så :)
Malin Sundin

Emmy

sv: tack :)

Victorias fotovärld

PS är BÄST! Skulle inte klara mig utan bildredigering! Det kan verkligen höja värdet på en bild! Och det är ju så roligt :)

Svar: helt rätt :) är helt beroende av både PS och Lightroom :)
Malin Sundin

Carro - http://four.blogg.se/

så fin bild! :)
sv: åh, tack :D

Svar: tack så mycket :)
Malin Sundin

Sofie

SV/ Tack gulle duuu!

Svar: varsågod :)
Malin Sundin

moufieeh

snyggt!

sv; tack så mycket! :D

Svar: tack :)
Malin Sundin

Ebba

Sv; tack så mycket :)

J U L I A - fotoblogg

Fin bild! :)

Svar: tack fina du :)
Malin Sundin

Ulrika - Fotograf u.norman

Tack :)

Åh, vad roligt! :D Lycka till!

tusse

Ja eller hur, det är så snyggt o så skönt! :D

anonym bloggerska i Götaland

sv; haha okej, hoppas det går över då :)

Sofia Sandin

bra tips! haft en bra helg?

Svar: Min helt har varit super, din?
Malin Sundin

William & Louise

skitfin bild:D
W: har sett huset i verkligheten:D

Svar: tack så mycket :)
Malin Sundin

Sofia

så fin!

Svar: tack så mycket :)
Malin Sundin

Ida Edström - Östersunds näst största blogg.

sv så lite så! :)

bookofems.blogg.se

superfin bild!:D

Svar: tack så mycket snälla du :)
Malin Sundin

ELIN - fashion. photos. inspiration. style

grym bild!

-Tack så mycket :)

Svar: tack själv :)
Malin Sundin

Cornelia

Vilken underbar bild!! Verkligen sjukt fin!

Svar: tack snälla fina du :)
Malin Sundin

Ellen (alatariel)

Jätte jätte fin bild och redigering! :3

Svar: Tack Elin :)
Malin Sundin

sandra

underbar bild!

Svar: tack så mycket :)
Malin Sundin

Anonym

Vacker bild! :)