Lästips från barnmorskan

 
Nu hade jag tänkt spendera min söndag med att plocka lite hemma, men tror jag byter ut det mot att börja småläsa lite ur denna bok som man får från barnmorskan. Dock i mitt fall fick jag inte denna bok av min barnmorska då den var slut på hela mvc. I ärlighetens namn är jag inte alls nöjd med min barnmorska och har beslutt för att byta MVC helt, till en i en närliggande kommun. Fick låna denna bok av en nära vän istället, guldvärt för mig 
 
Är det någon som har bytt barnmorska eller mvc mottagning?
Marie

Ja man fick en en del bra tips där =D

Malin

Så härligt att läsa din blogg till alla fina bilder. Fortsätt med det du gör och hoppas att du mår bra! :)

Svar: Åh tack snälla du :)
Malin Sundin

Carro

Bra att du bytte, det ska kännas rätt! Ja, Newbie kläder är helt underbara! Vi visste inte heller vad Joline var innan hon föddes, det är så spännande och roligare att handla kläder när bebisen kommit och man vet kön :)

Svar: Ja och det gör de verkligen inte i dagsläget. min barnmorska sa några olämpliga kommentarer plus att jag inte alls känner mig trygg med att jag inte ska tillbaka dit på kontroll först i vecka 25 (är i 12 nu).......... men när jag kommenterade det svarade hon bara att jag skulle höra av mig om jag kände att något var fel eller så, men det är min första graviditet så hur ska jag veta hur saker och ting ska kännas?!... Ska ringa och byta på måndag!
Malin Sundin

jessy

spännande :D

Amanda

Om det inte känns rätt, borde det vara helt rätt att byta!

Sara Ekman

Synd att det inte kändes bra, hoppas det blir bättre på den andra mvc :)

Julia Svensson

Såå fina bilder!

Carolina Thoor

Vad konstigt. Är det något som tar slut, köper man in nytt igen? Vad märkligt. Synd att du inte är nöjd, hoppas att du finner en bättre mvc och en bättre barnmorska du trivs med :)
Och mysigt att läsa lite :D

Sv; ja, det ska bli riktigt mysigt!

Jeanette Thomsen

Jag har inte behövt byta då jag som tur är varit nöjd. Haft två favorit barnmorskor under mina tre graviditeter och en tredje som har var ok :) I början så går man inte på så många besök och det blir ett långt glapp. Dem gör så för att dem kan inte göra så mycket till en början förrens magen/livmodern och barnet har blivit större. Men önskar du att få göra ett besök innan så kan det inte vara hela världen kan man tycka. Dem borde ju lyssna på dig. Grattis till graviditeten. Även om det medför en del mindre härliga stunder och oro så är det underbart att vara gravid tycker jag :)

annelie

fin blogg du har :D

Svar: Men tack fina du :)
Malin Sundin

Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet

Bra du bytte! Man ska känna sig trygg och väl mottagen.

Svar: Ja eller hur, trygg känner jag mig verkligen inte och inte heller speciellt mottagen..
Malin Sundin

Ebba

svar: tack så mycket :) den kommer ifrån New Yorker! kram

Svar: Tack för ditt svar! Den passade dig grymt :)
Malin Sundin