Vattenstämpel


Tjuvtitt på min stämpel..

Här är ett bra tips på hur man enkelt kan göra en egen stämpel / vattenmärke i PS. Jag har CS5 men fungerar även i tidigare versioner, har testat i CS3.. Tidigare satt jag och gjorde mina vattenstämplar för "hand" och varje gång man startade upp Photoshop fick man göra om denna procedur men nu har jag hittat ett enkelt sätt på enbart 7 steg få en egen vattenstämpel. SÅ, hur gör man då? Följ dessa enkla instruktioner och du är sen expert på vattenstämplar!

Här är ett enkelt "7-steg" sätt för dig att göra en egen stämpel. Superenkelt!
1. Öppna ett ny ruta i lagom storlek med vit bakgrund, du kan cropa bilden i efterhand..
2. Skriv till vad du vill ha som Vattenstämpel (bloggnamn etc) i svart färg.
3. Dubbelklicka på lagret "background" och minska opacity till 0%.
4. Klicka på edit, "define brush preset"..
5. Döp din stämpel och tryck sen OK.
6. Använd "brush tool" och välj vilken färg du vill ha på stämpeln.
7. And then fire away, stämpla på!

Busenkelt eller hur? Good luck friends..
Fia

Så rätt så! :P

Astrid H.

tack det där tipset behövde jag !!



re; oj tack, kul att höra !! :D

@ Heddez

jättefina bilder :D

MedinaStyle

SV;Ja visst är det :D!

♥ Angelina

Sv: Visst är den fin! Tyvärr är det inte jag som tagit den, men jag tycker verkligen om den. :) Kram

Allt bra med dig?

x Angelina, http://aslanx.blogg.se/

R★kkit

Usch då :/ Jag har precis varit jätteförkyld, inge roligt alls!



Krya på dig

daniella

sv. haha aa :D

har du haft en bra dag?

mamma till William

God kväll söta.Ha nu en skön kväll så hörs vi va snart igen.kram

v i k t o r i a

ja! :)

Emma

Usch, vad tråkigt :/. Krya på dig då!

Tess

SV: tack :)

Anna

Vilken fin blogg!

Hoppas du har en härlig tisdag.

Sophie

Aha men går media med inriktning foto :P

ANTON - målet att bli fotograf

haha ;)

Anonym

Hej, kan du gilla/like det här klippet på youtube? =) det är en tävling, ju fler likes, ju större chans att vinna!



http://www.youtube.com/watch?v=XYt8rHZ-CHM



// Kram! http://lanjas.blogg.se



FotografOliviaOlsson

Fin :D

Anonym

äntligen ett inlägg o detta hade totalt glömt bort hur man gjrode :D

Anna

Bra tips , de ska jag använda mig av. Hur har du gjort pratbubblan ?

Hanna

Hej, superfin blogg! :D

Det vore supersnällt om du skulle vilja (har lust) att svara på mina frågor anngående photoshop i detta inlägg: http://hannaelsaceciliagustafsson.blogg.se/2011/september/lite-fragor-om-photoshop.html#comment? :)

Sen undrar jag också vad du använder för photoshop, är det t.ex. cs 3, cs 5 eller något annat? :)



Kram ;)

ANGELICA.BLOGG.SE ♥

tusen tack, du är bäst :D

Moa

Var hittar man stämplen sen då? Så att man kan sätta den på bilderna? :)