Barnvagnsdjungeln


{ NXT90 Emmaljunga } 

Trots att det är väldigt tidigt in i graviditeten så har jag redan börjat spana i vagnar, mestadels för att jag tycker det är så roligt - allt som har med vårt lilla pyre är roligt. Jag har hittat denna skönhet som är Emmaljungas nya vagn, NXT90 och jag blev helt förälskad. Den är perfektion 
Men det är långt kvar tills vagn är akutellt och jag kanske kommer ändra mig hundratusentals gånger, men idag är denna vagn helt klart min favorit.
 
Vilken är er favorit vagn? Och varför?
Mirre - Sweetwords

Vi kikade lite smått då jag var i vecka 20 eller något tror jag bara sådär, så kikade vi på Blocket och ramla på en nästan ny superfin vagn som var i samma stad som vi bor i så den slog vi till på =D, En Emmaljunga duo kombi

Jennie

Vi hade också en barnvagnsdjungel när vi väntade Hailey. Men tillslut så hittade vi en som jag älskar. =)

Moa

Den var snygg!

Carolina Thoor

Hade lätt velat ha en sådan (och då är det ännu tidigare för mig haha)! Riktigt fin. Skulle nog ha valt grå om det väljs mellan dessa. Svart är ju absolut en favorit, men vill ändå att barnvagnen ska synas :P

Sv; tackar!

Sofie

Kom in på din blogg och såg att du var gravid! Vi ska nog ha ungefär samtidigt 😊 Vi har 7 sep som BF än så länge 😍 andra barnet är det 😊 Vi har en Emmaljunga city Cross och en Emmaljunga nitro och en Emmaljunga scooter 🙈 Älskar Emmaljunga 👏🏼👏🏼

Eva`s blogg

Ja det finns massor av vagnar o fina priser oxå he he ja du det är ju ett tag sedan mina var små men mina sista så hade jag tvillingvagn :) viktigt är att den är bra o barnsäker till första ja det är speciellt :)

Carro

Vi har Emmaljunga superviking och vi är nöjda :)

Mia Forsberg

Ja det var verkligen gott, älskar kinamat :)

Dixi Wonderland

Fina :)

Silly Me

Vi fastnade för Britax direkt och har Go Next. Skönt gung!!! :)

Erika

Denna är superfin! :) Älskar Emmaljungas, själv tänkte vi också köpa en ny men så fick jag en impuls att kolla blocket så redan i vecka 14-15 kom vi hem med vagn, en Emmaljunga super nitro som verkligen känns helt rätt för oss :)

Svar: Åh vilken tur! Jag har en liten bil så NXT90 passar perfekt i min bil, vi fick prova den i affären och jag föll pladask för den :) Sen av någon anledning har jag bestämt mig för att jag ska ha en sprillans ny vagn haha.. även om man kan få tag på nya begagnat också hihi.
Malin Sundin

Marie

Vi har en Emmaljunga duo edge och är supernöjda!

Svar: Vad är det med just den vagnen som gör att du/ni är supernöjda med vagnen? :)
Malin Sundin

Ditte

Nu är jag ju mormor men har ändå funderingar på hur ja tycker en bra barnvagn ska vara. Sedan beror det på om du bor i en storstad och ska på och av bussar så att en smidig vagn är mest praktiskt eller om man ska ut och gå i snö på landsvägar. Har dragit runt mina två barnbarn och vill att en vagn ska vara lätt att dra, följsam, att korgen under ska vara så hög att man kan lasta en full matkasse i den, handtaget ska kunna vikas in rejält för att vagnen ska ta liten plats på bussar, vagnen ska vara lätta att fälla ihop och för att få in i en bil och vagnen i sig ska vara lätt så jag kan lyfta insatsen och underredet. Vad jag ser av dina bilder verkar Emmaljunga ha ryckt upp sig och fått till en modern och smidig variant. Bra! Barnbarnen hade Buggaboo och den var bra men inte korgen under att lasta i.
Tror nog du kan bli nöjd med modellen du föll för.
Jätterolig tid ni har framför er.

Svar: Tack för ditt input, väldigt lärorikt för mig som är väldigt novis på hela "mamma" delen :)
Malin Sundin

Denise

Hej, jag har den i mitten och är nöjd som attans! smidig snygg säker och lätt att fälla ihop och byta ligg och sitt del. Men ett tips ta inte den tillhörande (lilla "ergonomiska") sittdelen har vänner som har den och de tycker dem är så himla liten !! Mvh

Amanda Jona [SPONTAN]

Alltså åh vilken fin!

J

Åh hur svårt är de inte!! Vi älskar våran britax Smile o skulle lätt rekommendera den ;)

Svar: Vad är det med den som gör att du skulle rekommendera den? :)
Malin Sundin

Pauline Hurtig

så kul med barnvagnsshopping! vi använder min gamla, en brio från 93, sååå fin!

Svar: Är den bra? :)
Malin Sundin

J

Smidig, lagom stor, stilren, skön att köra :) vet inte vad ja kan säga mer men hade inte velat ha någon annan :)

Svar: Ungefär den uppfattningen jag har också :)
Malin Sundin

J

Jo de är så bra att man kan sätta fast bilstolen i chassit så man slipper bära den tunga ;)

Pauline Hurtig

ja den är underbar! stabil och stark. Sittdelen är fast så är den en liggkorg i så man behöver inga fler delar :)

Marie

Som svar på din fråga varför vi gillar vår Emmaljunga så mycket: Vi valde Duo edge med svängbara hjul fram för att smidigt kunna dra runt den i affärer och liknande. Vi köpte även adapter som passade ihop med babyskyddet så vi kan sätta fast den i chassit..supersmidigt om man ska in en snabbis på affären och inte vill väcka barnet eller liknande. Nu har vi precis bytt till sittdelen och han älskar att sitta i den och upptäcka världen:)

Svar: Babyskyddet är de bilbarnstolen? Haha jag har inte lärt mig alla termer ännu inom barnvärlden. Men de låter som samma egenskaper som NXT90 vagnen som jag vill ha :)
Malin Sundin

Marie

Svar: Precis, babyskyddet=bilbarnstolen som dom har första tiden. Vår son är nu 8 månader och utifrån längd och vikt så är det snart dags att byta till nästa stol.
jag vet, det är många termer att lära sig! Va bra att du hittat en vagn du vill ha.

Barnmarknaden är stor och det gäller att välja noga ibland vad man verkligen behöver och inte.

Svar: Där ser man, då har "min" vagn samma egenskap genom att kunna köpa till fästan så man kan använda chassit till bilbarnstolen :) Men vi får väl se om jag kommer ändra mig framöver, kommer dock beställa vagnen inom några månader då de sa att Emma ljunga kommer göra några förändringar efter sommaren.
Malin Sundin

Emelie Andersson

Jag har alltid sagt att jag ska ha en vit, så jag tyckte den vita va snygg :)