We are having a baby

 
 
Den 29/12-16 vaknade jag otroligt tidigt och några minuter senare insåg jag att jag var gravid. Lyckorus! Springer in och väcker min sambo som sätter sig upp, helt nyvaken, med armarna utsträckta. Lyckan var total. Även om det fortfarande var svårt att förstå att det faktiskt växer en liten krabat i min mage  Men lyckan blandades snabbt med oro, för senare samma dag skulle jag sövas och operera min menisk.. Läkarna skulle söva mig och någon dag tidigare hade jag läst att man helst inte vill att man ska sövas när man är gravid, speciellt under de första 12 veckorna. Med massor av tankar kom vi fram till Sophiahemmet och jag berättade som det var, att jag samma morgon hade fått reda på att jag var gravid. Under konsultation mellan mig, sjuksköterskor och läkaren som ställdes min operation in. Då skiftades frågan till om vi skulle avvakta med operationen tills efter graviditeten eller om den istället skulle genomföras med lokalbedövning. Att ha ett knä som knappt fungerar under en graviditet som ändå är påfrestande för en frisk kropp, så var jag fast besluten i att göra operationen under lokalbedövning - förutsatt att det var riskfritt för embryot. Dagen efter ringde de från Sophiahemmet och gav mig ett nytt operationsdatum, 18/1 och då skulle operationen ske under lokalbedövning. Vilket sedan skulle vara bland de coolaste och hemskaste jag gjort... mer om det senare!
 
Nu kommer denna blogg byta fokus från enbart yrkesfotografering till mitt liv som blivande mamma.
JUNITJEJ

Ett stort GRATTIS!!!

Svar: tack snälla :)
Malin Sundin

Erika

Men åh vad underbart, stort grattis till er! :) Själv väntar vi en bebis i juli, när är du beräknad? :)

Svar: tack och detsamma :) vi har bf i början av september hihi
Malin Sundin

Veronica Wallgren

Gud vad roligt! Stort grattis! Det är verkligen en helt underbar känsla!

Svar: Tack snälla rara :)
Malin Sundin

Marie

Men ohh vad roligt, gratis till er. Vi har en liten tös här som precis fyllt 3 år som vi fick ta IVF till hjälp för att få bli gravida =D

Svar: Gud vad fantastiskt, åh vad glad jag blir! Det fanns en oro inom en innan jag fick reda på att jag blev gravid - för jag har aldrig varit gravid innan så visste ju inte om allt fungerade lixom. Och nu är jag så tacksam för att min kropp fungerar! Å ännu gladare att ni lyckades :)
Malin Sundin

Linnéa

Åh grattis, sååå mysigt <3

sara

Grattis så kul för er:)

Mia - Ung mamma till Molly 2 år

Men vad härligt, stort grattis! :)

Johanna

Åh så roligt! Grattis! :) Ska bli kul att följa :)